Як українців обманюють з уживаними авто з Європи
Автомобільні аферисти знайшли масу нових способів «маскування» реального стану машини.
![](http://vsiprofi.com.ua/wp-content/uploads/2020/05/2354234234234.jpg)
Закон про пільгової розмитнення старих іномарок, діє тільки рік. Але за цей час, за підрахунками одного їх його розробників народного депутата Роберта Горвіца, українці встигли ввезти з-за кордону 50 тисяч авто (без преференцій приганяли 17 тисяч). Ажіотажем вже скористалися як наші, так і іноземні посередники. Вони збудували численні схеми на постачання європейських машин в Україні. В результаті отримати гарне авто за помірною ціною українцям все складніше, а стати жертвою шахраїв вони ризикують все частіше.
І так в які неприємності можуть потрапити українські водії, замовляючи б / у машини з Європи, і на що потрібно звертати увагу, щоб не купити вбиту Skoda за ціною Mersedes.
Киянин Андрій давно доглядав собі стару іномарку. Начитавшись страшних історій про те, яким непотребом торгують на вітчизняних ринках і як можна потрапити, купуючи машину з рук, він вирішив замовити авто з Європи.
Благо, в посередниках нестачі зараз немає — за 1 тис. Євро вам обіцяють пригнати і розмитнити будь-яку машину.
Свої послуги активно рекламують як приватники, так і фірми. «Подзвонив за номером, який знайшов на сайті з продажу авто, зустрілися. Хлопці відразу викликали довіру. Через mobile.de вибрали BMW 3 серії 2015р з невеликим пробігом в 70 тис.км і порівняно недорого — за 12 тис. Євро. Підрахували, що з розмитненням і доставкою мені воно обійдеться в 17 тис., А це, як мінімум на 3 тис. Дешевше, ніж можна знайти у нас », — розповідає Андрій.
Посередник вийшов на зв’язок в німецькому автосалоні — показав обрану машину по скайпу, і, отримавши «добро» від майбутнього власника, купив авто.
Неприємності почалися потім, — розповідає Андрій.
«По-перше, на митниці авто оцінили дорожче, ніж воно коштує насправді — в 16 тис. Євро. На цю суму нарахували розмитнення. У підсумку довелося замість 4 тис. Євро заплатити 5,5 тис. Але найжахливіше — в реальності авто виявилося набагато гірше, ніж показував перегонник по скайпу — маса подряпин, заяложений салон. І, як сказали потім на СТО, — зі скрученим пробігом. Купити таку ж у нас можна було дешевше, ніж заплатив я », — нарікає водій.
Автоексперт Сергій Креймер каже, що такі випадки зараз не рідкість.
«Дуже багато схем і дуже багато обману. На ринку працює маса так званих ютюб- посередників, які показують клієнтові відео з майже ідеальною машиною, а приганяють за фактом зовсім не таке авто. І щось довести, а тим більше отримати назад свої гроші або хоча б якусь компенсацію практично неможливо », — стверджує експерт.
І це далеко не всі підводні камені покупки авто в Европе.Как говорить Креймер, нові схеми з’являються чи щодня. А з введенням безвіза і збільшенням армії водіїв, які їдуть за авто в Європу самі, кількість бажаючих заробити на недосвідчених автопокупців ще більше зросла.
Як авто «молодіють» і змінюють прописку
Згідно з вимогами пільгового закону, «прохідними» є іномарки рівня не нижче Євро-5, а такі почали випускати лише з 2010 року.
Як розповідають експерти, найбільш активно українці ввозять авто середнього і преміального класів Skoda, Volkswagen, Peugeot, Renault, Mercedes, Audi, BMW та інші.
«Найчастіше купують в Польщі і Німеччині — там найбільший вибір і порівняно недорога доставка. Але ганяють також з Франції, Бельгії, Голландії, Італії. Вибір країни залежить від бренду. Скажімо, Mercedes, Audi, BMW однозначно вигідніше купувати в обох селах -в Німеччині. За Peugeot і Renault краще їхати до Франції — там вони дешевші, ніж в Німеччині, як мінімум, на 15% », — радить експерт фірми« Тачки з Європи »Іван Бородиня.
За його словами, дешеві авто можна знайти також в Голландії, але їх стан може виявитися гірше, ніж аналогічних в німецьких салонах: більший пробіг і недоглянутий зовнішній вигляд. Але самі «убиті» авто продаються в Італії та Іспанії. Тамтешні водії їздять неакуратно і не надають особливої уваги подряпин і вм’ятин.
Втім, часто бажане видають за действітельное.Одна з популярних схем — банальне скручування пробігу.
«Реальний пробіг 3-річної європейської іномарки — не менше 120-200 тис. Км. Якщо на спідометрі 60-70 тис., З них, швидше за все, попрацювали », — говорить Креймер.
Він пояснює, що експерименти зі спідометром дозволяють аферистам непогано заробляти: зменшивши пробіг на 100 тисяч, можна збільшити ціну на авто на 5-10 тисяч євро залежно від марки і року випуску.
Підтверджений ж документально пробіг є тільки у бельгійських і голландських машин — по місцевому законодавству при проходженні щорічного техогляду пробіг фіксується в спеціальній базі даних і змінити ці свідчення практично нереально.
Щоб дізнатися реальний пробіг ще до покупки авто, Креймер радить оплатити незалежне ТО. Один з найбільш популярних міжнародних сертифікатів TUF. Його отримання коштуватиме 150-250 євро’.
До речі, якщо майстри знайдуть в авто недоліки, про які змовчав продавець, ці гроші, а то й більшу суму, реально повернути, виторгувавши знижку.
Автомобільні аферисти знайшли й інший спосіб «маскування» реального стану машини. Останнім часом все частіше використовують наступну схему: в Італії або Іспанії купують недорогі «убиті» авто, ставлять їх на німецькі номера і після мінімальної передпродажної підготовки і скручування спідометра, реалізують уже як німецьке.
Так як довіру до бренду «авто з Німеччини» у наших людей все ще сильне, в «родоводу» автомобіля копаються не всі. Таким нехитрим способом посередники можуть заробити від 3 тисяч євро на одному авто.
За словами Креймера, європейський авторинок функціонує наступним чином.
Левову частку нових машин купують лізингові компанії та корпоративні клієнти. По закінченню 2-3 років ці автомобілі потрапляють на б / у ринок, і левову частку набувають на спеціальних аукціонах майданчика, які торгують автомобільним секонд-хендом. Ціни на таких аукціонах найнижчі, а іноді і просто непридатні. Скажімо, BMW 3 серії 2015 року можна купити за 7-8 тисяч євро.
Але брати участь в аукціоні може тільки компанія, у яке має відповідну ліцензію і банківський рахунок.
Кращий спосіб для українця купити б / у авто недорого — знайти таку фірму за кордоном і домовитися, щоб вона придбала іномарку для нього за комісійні (5% від вартості). Правда, потрібно бути готовим до того, що авто прийде до вас «як є» — з подряпинами і немите.
Але зате можна бути впевненим, що йому не «набили ціну», скрутивши спідометр або пополірувавши кузов.Кстаті, з такими фірмами працюють багато наших посередники, що ганяють авто під замовлення. Але вони, природно, враховують і свій інтерес, приклеюючи до ціннику, як мінімум, 15-20% від вартості машини.
«Після того як авто проходить весь ланцюжок численних посередників — в Європі і у нас воно дорожчає на 40-60%», — підрахував Креймер.
Сюрпризи на кордоні
Втім, навіть вигідна покупка авто в Європі зовсім не означає, що воно обійдеться вам недорого при ввезенні в Україну.
Хоча європейський продавець оформляє нотаріально завірений договір купівлі-продажу, в якому вказується реальна ціна машини, наші митники часто не довіряють проставленим в ньому цифрам.
«Як правило, на митниці завищують вартість авто, як мінімум, на 2-3 тисяч євро від зазначеної в договорі суми. Відповідно, зростають і митні платежі », — розповідає Бородиня.
Скажімо, приблизна вартість розмитнення авто за 15 тисяч євро — 5 тисяч. Але якщо його оцінять в 18 тисяч, доведеться заплатити в казну вже 6 тисяч євро.
Самі митники посилаються на якесь внутрішнє лист УКРІНФОРМ, в якому є вказівка оцінювати авто, порівнюючи їх з аналогічними в Україні. Податківці ж наявність такого листа спростовують, і кажуть, що рахувати треба за затвердженою Кабміном формулою: ціна аналогічного нового авто з урахуванням амортизаційного коефіцієнта (рік випуску, пробіг) і реального стану авто.
Стан останнього оцінює експерт на митниці. І щоб він описав у своєму висновку все як потрібно, доведеться заплатити не менше 500 євро. І чим дорожче автомобіль, тим вище такса — іноді мова йде і про кілька тисяч євро.
За рік дії пільгового закону в Україні з’явилися десятки фірм, які беруться улагодити питання з митницею.
Природно, вони беруть свої «комісійні».
Вважається, що найбільш лояльні до водіїв західні митниці — Івано-Франківська, Львівська. Там оцінюють авто найкраще і беруть відносно невелику мзду (кілька сотень євро).
На Київській або інших регіональних митницях процедура оформлення може коштувати на 1-1,5 тисяч євро дорожче.
Правда, щоб розмитнити авто на обраної митниці, потрібно мати відповідну прописку. Щоб дотримати це правило, посередники пропонують водієві «добровольців» з місцевого населення, послуги яких коштують ще 100-200 євро.
Спасибо! Помогли!
Спасибо